pondělí 1. června 2015

Dočteno: Fangirl - Rainbow Rowell

Originální název: Fangirl
Žánr: román
Rok vydání: 2015, 1.vydání v originálu: 2013
Počet stran: 456 stran
Nakladatelství: Yoli

"Ačkoli jsou až na fyzickou podobu každá úplně jiná, Cath odjakživa sdílela se svým dvojčetem Wren všechno: oblečení, trápení s rodiči i vášeň pro knížky o mladém kouzelníkovi Simonu Snowovi. Jenomže teď obě nastupují na vysokou školu a Wren poprvé nechala Cath na holičkách – nechce s ní bydlet na koleji.
Potíž je v tom, že Cath na rozdíl od sestry není právě společensky zdatná. Jejím přirozeným prostředím je internet, kde se nemusí nikomu dívat z očí do očí a kde tisíce fanoušků nadšeně čtou její povídky ze světa Simona Snowa. A to je svět na hony vzdálený bludišti školních budov, v němž číhají nástrahy v podobě všech možných fobií, děsivých spolubydlících s neodbytnými kamarády a profesorek tvůrčího psaní, které o fanfikcích nechtějí ani slyšet.
Co ale Cath zbývá než zachovat klid a nedat se?"


Asi před měsíce a půl jsem se o téhle knížce díky kamarádce dozvěděla, že na ni četla na internetu mnoho pozitivních ohlasů, jak z jiných zemí tak i z Česka. Jelikož mě ale čekaly zkoušky a číst ji v angličtině... na to jsem bohužel se školou vůbec neměla čas. Pak jsem objevila, že byla konečně přeložena i do češtiny v osudný den po zkouškách jsem se pro ni vydala do knihkupectví. I když jsem původně měla namířeno úplně někam jinam. No ale o tom více netřeba.

Nikdy bych si nepomyslela, že mi hlavní hrdinka tak moc přiroste k srdci, stejně jako její velice "milující" spolubydlící a Levi a její sestra Wren.
Abych řekla pravdu, zpočátku jsem měla ráda i Nicka, ale po tom co udělal Cath a zachoval se tak jako zachoval, všechno šlo stranou.
Co mě překvapilo potom, byl charakter hlavní postavy, který by mi jakoby z oka vypadl. Taky ráda sedávám doma, v minulosti jsem i psávala povídky, ale bohužel škola mi to pak přestala umožňovat a tak všechno skončilo jen u sledování blogů a učení.
Sice jsem nepsala o Simonovi a Bazovi, ale měly jsme společnou myšlenku a to vztah dvou chlapců, o kterých jsem já také často psávala, prakticky bez výjimky jednoho nebo dvou příběhů.
Možná proto mi tak hrdinka přirostla k srdci a docela mi bylo smutno když jsem knížku dočetla, i když to bylo ukončené přesně v pravou chvíli a v té šťastné chvíli.
Za zmínku stojí i jejich milující otec, který i když vypadá, že se o holky vůbec nebojí a skoro nestará a spíše se ony starají o něm.. tak.. když se stane nějaká situace, která opravdu potřebuje pevnou otcovskou ruku a rozhodnutí, tak se v něm dokáže probudit a všechny srovnat do latě. I když tedy spíše žije pro svou práci, kterou vážně miluje a to až tak moc že se o sebe skoro nedbá, nejí. (Nevím jak vy, ale já i když bych dělala cokoliv co by zabralo mou mysl, stejně bych si našla čas aspoň na nějakou tu malou svačinku, na to jídlo opravdu miluji, natož abych si ho odepírala XD)

Spisovatelka Rainbow Rowel, mě svým psaním opravdu dostala a tak se taky chystám koupit a přečíst knížku Eleanor a Park na kterou jsem také dostala kladné doporučení ^__^
Nevím kdy se k ní ale dostanu, jelikož jsem dnes v knihovně objevila všechny 3 díly Darrena Shana (Procesí mrtvých, Na horizontu pekel, Město hadů). Sága Darrena Shana a madame okta mě tak uchvátila, že si ani tohle nemůžu nechat ujít, stejně jako Demonatu, u které jsem přečetla zatím první díl, ale určitě se snad dostanu i k těm dalším!

Zahraniční obálky:


Mé hodnocení: 100%

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^