úterý 25. října 2016

Dočteno: Šťastní lidé čtou a pijí kávu - Agnes Martin-Lugand [RECENZE]

Originální název: Les gens heureux lisent et boivent du café
Žánr: literatura světová, romány pro ženy
Rok vydání: 2016, vydání originálu: 2013
Počet stran: 224
Nakladatelství: Motto

"Dá se vyléčit zlomené srdce? Mladá Pařížanka Diane je přesvědčená, že šťastní lidé čtou a pijou kávu, a proto tak nazve svou kavárnu. Když však při automobilové nehodě zahyne její manžel i malá dcerka, Diane ztratí smysl života. Zcela se uzavře před světem a přestane se starat i o svou literární kavárnu. Nakonec se rozhodne odjet do Irska, které toužil navštívit její muž, a na jeho bouřlivém a drsném pobřeží dát do pořádku svůj život. Netuší, že tu potká muže, který rázem její život změní. Záhadný fotograf Edward, kolem nějž se dějí podivné věci, ji přiměje vrátit se do života. V současné době se podle knihy natáčí i film. "






Příběh se nám zpočátku odehrává ve Francii, kde se hlavní hrdinka Diane pere s krutou ztrátou, který jí osud nečekaně připravil. Už je to něco přes rok co její manžel a dcera umřeli při autonehodě a Diane není pořád schopna se postavit na nohy a cokoliv se svým životem dělat i když ji rodina a její věrný přítel Felix přemlouvají. 

Nakonec se rozhodne vyrazit do Irska, malého městečka Mullrany. Navštívit Irsko bylo snem jejího manžela, a proto se rozhodla vyrazit tam, aby se pokusila začít nový život. Její rodiče jí vždy říkali, že se nikdy nezvládne postarat sama o sebe, natož si zařídit bydlení v jiné zemi. Avšak i přes jejich nedůvěru se Diane dostane na místo, kde hodlá strávit tolik času, dokud si nesrovná všechno v hlavě.

Když do městečka přijížděla, netušila, že bude mít vedle sebe souseda, Edwarda, který je ještě navíc tak neurvalý a sprostý. Samozřejmě stěžování jí není naprosto k ničemu a tak se vedle něj snaží jakž takž přežít. Nepotrvá to však moc dlouho a Diane si začne na Edwardovi všímat i kladných vlastností, které ji doslova okouzlí a vrátí jí tak zpátky chuť do života.

Jenže když už se to všechno zdá být na dobré cestě, objeví se tu Megan, Edwardova bývalá.

Neřadila bych tuhle knihu mezi TOP, ale tím, že jsem ji četla v období, kdy jsem měla opět čtecí krizi, tak se mi hodně líbila. Takže jsem z ní ve výsledku hodně nadšená i když má na knižních webech hodně nízké hodnocení. 

Příběh byl psán jednoduše, stručně, za což jsem byla hodně ráda. Kdyby knihu zbytečně protahovali, asi bych z toho byla i otrávená. I konec knihy se mi líbil, krásný "otevřený" konec, kdy si čtenáři mohou domyslet, co se tak asi mohlo stát.

Diane mi jako hlavní postava hodně sedla, i když občas mi připadalo absurdní jak se chovala, ale každý má své mouchy. Edwarda jsem zpočátku nesnášela, ale nakonec se z něj vyklubala také skvělá osobnost!

Knihu bych určitě doporučila všem, co právě prochází čtecí krizí nebo mají chuť na nějakou tu krátkou, hezkou oddechovku. Mile mě kniha překvapila a byla jsem ráda, že čtení stálo za to. 
Podle anotace jste se mohli dočíst, že se točí i stejnojmenný film, na který jsem tedy popravdě dost zvědavá, snad si s ním vyhrají a zpracují ho tak, aby nezkazil dojem knihy.


Četli jste tuhle knihu nebo se na ni teprve chystáte? :-)

Zahraniční obálky:




Mé hodnocení: 73%

1 komentář:

  1. Pěkná recenze :)
    Do knihy se asi pouštět nebudu, ale na film jsem zvědavá :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^