pátek 3. března 2017

Dočteno: Deník fejsbukové matky pokračuje [RECENZE]

Originální název: Deník fejsbukové matky pokračuje ...
Žánr: Literatura česká
Rok vydání: 2017
Počet stran: 208
Nakladatelství: Omega

"Specifický smysl pro humor, sebeironie a další stovky vtipných příběhů mámy od tří dětí, kterou jste mohli poznat už v prvním díle Deníku fejsbukové matky, tlačí na naši bránici snad s ještě větší silou než předtím.
Peripetie, které rodiče, dvojčata Viki a Fandu, jejich malou sestru Bětku a domácí zvěřinec denně potkávají, tentokráte zahrnují statusy z let 2012 – 2014. Jak to dopadne, když se přetížená matka rozhodne ještě kromě plození, rození, kojení a výchovy dětí podnikat? Věřte, že se budete smát od první do poslední stránky."







Po roce tu máme pokračování netradiční knihy od Fejsbukové matky neboli Lucie Nachtigallové. Všichni jsme na knihu netrpělivě čekali a konečně ji můžeme držet v rukou a přečíst si další příhody ze života Lucky!

Stejně jako v prvním díle je kniha zaměřena na vtipné, někdy i smutné, události (co potkaly její rodinu), které Lucka sdílí pomocí statusů. Jedná se o soubor statusů napsaných v rozmezí roku 2012-2014. Člověk by si myslel, že se každý rok (hlavně v létě, kdy děti mají letní prázdniny a rodiče tak nemají ani chvilku volna - sami pro sebe) bude setkávat s podobnými událostmi či problémy, jako minulý rok... ale Lucčiny kouzelné děti dokáží vždy přijít s něčím novým.

Mám za sebou báječnou noc. Nejdříve mi kočka Jůlie přinesla do postele polomrtvou myš a pak se probudila Bětuška s řevem, že jí žralok ukousnul nohu.
Matka: Bětuško, to byl jen ošklivý sen, postav se a uvidíš, že tady žádný žralok není."
Bětka (hystericky): "Jak se mám asi jako postavit, když mám tu nohu ukousnutou?!"

Díky těmhle malým perličkám si říkám, že se na dobu, kdy budu mít děti, opravdu hodně těším. Na druhou stranu jsou zde ale i takové perličky, kdy si říkám, že jsem ráda, že žádné děti nemám. 

Autorka v knize také zmiňuje i dobové události, které ji v té době zaskočili nebo k tomu měla nějaký názor. Například je zde zmíněna volba prezidenta Obami či kauza methylalkoholu.

Kniha je psána velmi čtivě. Díky tomu, že je psána formou statusů, je možno tuhle knihu přečíst i během jednoho dne. Kdo si ji chce ale vychutnat, může si ji číst během čtení jiné knihy, tak jako jsem to dělala já. Podle mě by byla škoda "slupnout" tuhle knihu jako malinu, aspoň jsem si vychutnala všechny vtípky a rozveselila se pokaždé když mi nebylo hej.

Bonusem knihy je, že obsahuje i materiály jako např. návod ke hře "Krvavé koleno" - hra pro děti, třeba na tábor, jako dělaná! Dále můžeme v knize najít recept na "Fandovu rybí polévku" či "nejlepší vanilkové rohlíčky na světě" - recept, který se v rodině dědí z generace na generaci.
To je ale jen střípek z bonusového materiálu, který kniha obsahuje a aby vám zbylo nějaké překvapení, více se dozvíte až při čtení samotné knihy.

Pokud se vám první díl Fejsbukové matky líbil, jsem si jistá, že se vám bude líbit i díl druhý. Myslím, že nebudete litovat, u knihy se skvěle odpočívá a když se k tomu člověk ještě navíc zasměje, tím líp! :-)

Moje hodnocení: 85%

Děkuji za poskytnutí recenzního výtisku Knihy Omega

Knihu si můžete zakoupit za skvělou cenu zde: KNIHY DOBROVSKY

Četli jste druhý díl Fejsbukové matky? Nebo se na něj teprve chystáte?
Určitě budu ráda za vaše komentáře! :-)

 S pozdravem Mrs. Jungová

1 komentář:

  1. Deník Fejsbukové matky jsem nečetla, ani první díl, ale ráda bych se k nim časem dostala. Upřímně - jsem dost zvědavá na to zpracování :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^