úterý 10. října 2017

Evelyn Talbot: Nejhorší noční můra - Brenda Novak [RECENZE]

Originální název: Her Darkest Nightmare
Žánr: Literatura světová, Thillery
Rok vydání: 2017, vydání v originálu 2016
Počet stran: 384
Nakladatelství: Omega

"První díl elektrizující nové série Brendy Novak, autorky bestsellerů New York Times. PÁTRÁNÍ PO SÉRIOVÉM VRAHOVI Evelyn Talbot ví, že psychopat může vypadat naprosto normálně. Bylo jí teprve šestnáct, když jí její přítel Jasper věznil a mučil, a opustil ji v domnění, že je mrtvá. Nyní je respektovanou psychiatričkou, která se specializuje na myšlení zločinců, Evelyn pracuje v Hanover House, léčebném zařízení s maximální ostrahou, které se nachází v malém městečku na Aljašce. Má rozpory se seržantem Amarokem, který je přesvědčen, že Hanover je pro místní obyvatele hrozbou, i když osobně je ke krásné Evelyn velmi přitahován a hrozí, že se jeho svět převrátí vzhůru nohama. ZAČÍNÁ PRCHAT PŘED SVOU MINULOSTÍ Život ve městě se změní v noční můru poté, kdy je nalezeno zmrzačené tělo místní ženy. Pro Amaroka je to důkaz, který potřeboval: Hanover se musí zrušit. Evelyn má důvod k obavám, že se jí tento zločin osobně dotýká, že vrah, který jí straší ve snech, si jí opět našel, a že život, který si tak pečlivě vybudovala, už nikdy nebude takový, jaký byl." 



Když bylo Evelyn 17 let, zamilovala se do kluka jménem Jasper. Měla také tři nejlepší kamarádky, se kterými trávila svůj volný čas. Co by si ale nikdy nepomyslela... že právě jí se stane ta nejhorší noční můra.

O dvacet let později Evelyn pracuje v Hanover House, přesněji léčebném zařízení pro vrahy a psychopaty nejvyššího stupně. Hanover House se nachází nedaleko menšího městečka na Aljašce. Občanům se samozřejmě nelíbí, že mají na dosah 250 brutálních vrahů, co když někdo z nich uteče a zmasakruje jejich město? Evelyn nikdy nepopírala, že by se to nemohlo stát, ale spoléhá na ostrahu a všechna bezpečnostní opatření, které zařízení má. Tedy až do té doby, než se blízko místní hospody objeví useknutá hlava naražená na tyč od smetáku.

"Muž v koupelně zíral na svoje ruce. Nemohl se zbavit krve, která se mu dostala pod nehty. Otevřel lékárničku a hledal kartáček na zuby, jenž by na to mohl použít, když někdo zaťukal na dveře."  

 

Tím, že se najde tělo zmrzačené ženy, rozhodně nezlepší situaci důvěry místních lidí, jelikož je to jen utvrzuje v tom, že opravdu nebyl dobrý nápad postavit právě zde Hanover House.

Na druhé straně příběhu se snaží Evelyn znovu najít cestu, aby byla schopná opět nějakému muži důvěřovat. Minulost ji dohání na každém kroku a tím, že si vybrala zrovna tuhle práci, studii psychopatů, si myslela, že jí pomůže pochopit, proč se stalo to, co se jí stalo v 17 letech.

Strážník Amarok, velmi pohledný a mladý, se snaží Evelyn pomoci v tom, aby zapomněla na to, co bylo a žila pouze přítomností a budoucností. Bohužel nezná celou její minulost, a možná proto není schopen pochopit, jak moc to Evelyn zasáhlo.

V příběhu se také setkáme s Anthonym Garzou, kterého si Evelyn sama vyžádala a nechala převézt do Hanover House. Udělala to proto, že jí chybí jen malé vodítko k tomu, aby jej usvědčila za to, co udělal před pár lety.

Nakonec nám zůstává otázka, jestli jsou vraždy opravdu dílem někoho z Hanover House, nebo jejího bývalého přítele Jaspera.


Chtěla bych začít tím, co mě na knize hodně zaujalo a zároveň mě z toho i mrazilo v zádech. Kniha obsahuje u každé kapitoly citáty světově známých sériových vrahů a nekrofilů. Ne, že by mě tohle zajímalo nejvíce, ale byl to skvělý doplněk knihy, jelikož k příběhu se to perfektně hodilo.

Kniha se četla krásně plynule a i když byly kapitoly docela dlouhé (oproti knize, kterou jsem četla před ní), i tak mi stránky pod prsty rychle ubíhaly. Příběh mě do sebe vtáhl naplno a díky tomu se mi i zpříjemnily cesty domů autobusem ze školy/práce.

Lhala bych sama sobě, kdybych nepřiznala, že se mi udělalo špatně při dvou scénách, u kterých jsem až moc propustila uzdu fantazii, jelikož jsem byla do knihy doslova "zažraná".
I styl jakým byla kniha napsána, mě uchvátil.

Nemůžu se dočkat dalšího pokračování, Evelyn jsem si oblíbila a ráda budu pokračovat v jejím příběhu dál, zvláště po tom konci, který na mě vykoukl v Epilogu.

A abych nezapomněla ještě ke konci zmínit obálku. Krásná! Líbí se mnohem více než ta původní, takže za mě plný počet bodů! :)
 

Zahraniční obálky:

 



Hodnocení:

 





Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Omega.
Knihu si můžete koupit ZDE v knihkupectví Dobrovsky nebo ZDE přímo na stránkách nakladatelství Omega.  



Nejlevnější cenu knihy Nejhorší noční můra naleznete na Srovname.cz 

S pozdravem,
Mrs. Jungová!

1 komentář:

  1. Moc pěkná recenze :) Knihu mám doma a akorát dneska jsem jí začala číst. To že bude skvěla jsem veděla a tvoje recenze mě v tom jenom utvrdila. :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^